業者の対応について苦情を入れるには?【ビジネス英語メール例文】

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こんなシチュエーション、お仕事でありませんか?

使っている機材に不具合が発生し、供給業者に連絡したものの、担当営業の方から残念な対応を受けました。対応があまりにひどいので、上司に苦情を入れなければなりません。

マイケルズ様、

貴社の営業担当者について相談させていただきたいことがございます。過去数年間弊社を担当してくださっている久保田様からのこれまでの支援には感謝しているものの、彼女の最近の度重なる不注意により貴社に対する信用が揺らいでいます。

ここ三週間の間、久保田様が打ち合わせを失念したことから二度も日程の変更を余儀なくされ、結果的に貴重な時間と機会の損失につながっています。プロフェッショナル性の観点から、久保田様の代わりとなる担当者を用意していただきたくご連絡しました。

二営業日までにご返信いただければと思います。

英語メールで「供給業者の対応について苦情を入れる」お手本を動画でチェック!

供給業者の対応について苦情を入れる英語メール例文

Dear Mr. Michaels,

I would like to draw your attention to a situation involving one of your sales representatives. Ms. Kubota has been our contact person for a few years now, and although we appreciate her supporting us thus far, her recent haphazardness has resulted in our decreased confidence in working with your company.

We had to reschedule two meetings in the past three weeks due to her forgetting to show up at our offices. It has caused loss of both valuable time and business opportunities. We would like to request another representative take the place of Ms. Kubota as we do not see adequate professionalism in her.

Please kindly reply within two business days.

Thank you,
Kyota Ko


動画では、伝えるべきメッセージとニュアンスを書き手が考えているところから、メールを実際に英語で書く様子までをご覧いただきました。

学んだポイントを早速、英語メールに活用してみましょう!

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